For at en forældre kan tilknytte et barn til sin pBoks konto, skal det være muligt at verificere relationen via cpr-registret.
Findes relationen ikke skal forældrene henvende sig til Borgerservice.
Skal være under 15 år.
Forældre kan kun logge ind på vegne af børn under 15 år og som nævnt kun når relationen er registreret i cpr-registret.
Har ikke NemId
Har du af forskellige årsager ikke NemId, så er der mulighed for at klinikken kan oprette din adgang til pBoks.
Proceduren vil her ofte være, at du skal møde fysisk op i klinikken samt skal kunne præsenterer legitimation med pas/kørekort.
“Ung under 18” vises når NemID anvendes
Du er over 18 år, men får beskeden “ung under 18” når NemID anvendes.
Forklaringen er at du har fået dit NemID, før du blev 18 år. For at ændre det skal du gå ind på
selvbetjening for NemID.
Notifikationer
Når klinikken har sendt besked til din pBoks, så modtager du en email (notifikation) om at du kan logge ind og læse beskeden.
Notifikationen sendes til den email-adresse du selv har indskrevet i din profil under pBoks.
Kan ikke skrive besked til klinikken
Klinikken har lukket for at kunne modtage henvendelser via mails.
Årsagen kan være at klinikken er optaget af kursus eller har ferielukket - afhængig af speciale kan muligheden også være helt fravalgt.
Kan ikke bestille tid
Hvis der ikke er ikon/funktionalitet for tidsbestilling, så er det fordi klinikken har lukket for muligheden.
Godt råd: verificer din emailadresse i pBoks.
Indberetfejl på PBoks
Tusindvis af borgere bruger hver dag PBoks uden problemer. Der kan dog altid opstå fejl, og hvis du oplever en fejl på PBoks
beder vi dig hjælpe os med fejlsøgning og løsning af problemer ved at udfylde nedenstående spørgeskema så godt du kan.
Jeg bruger:
Windows PC
Android-tablet
Android-mobil
Mac
iPad
iPhone
Andet
Jeg logger på med
Nem ID
kodeord og SMS kode
jeg kan ikke logge på
Har du søgt svar i FAQ om Pboks?
Din lægeklinik kan oprette dig med SMS login og kodeord, som vil være en løsning, hvis det er Nem ID der driller, eller hvis du har glemt dit SMS kodeord.
Sæt flueben ved alle de følgende påstande der passer for dig:
Jeg har udfyldt min email adresse
Jeg har verificeret min email adresse
Jeg har udfyldt mit mobil nummer
Jeg har verificeret mit mobil nummer
Jeg modtager ikke notifikationer fra PBoks
Jeg kan ikke læse beskeder fra min klinik
Jeg kan ikke skrive besked til min klinik
Jeg kan ikke booke tid hos min klinik